Dagens ridpass

Planen idag var att longera med inspänning till att börja med för att se hur hon jobbar. Fick värma upp i skogen med tyglarna i ena handen och longerlinan och inspänningen i andra då jag var klar 20 min innan ridhuset var ledigt. Så jag gav mig ut i skogen och skrittade till en början men bestämde mig för att låta princess trava genom vattenpölarna, (hon gillar det) vände efter en stund och travade till stallet för att gå in i ridhuset. Fixade henne och började longera, hon stod emot väldigt mot inspänningarna till en början men släppte sedan. Hon studsade lite i galoppen men inte mycket mer. Hoppade sedan upp och red lite. Efter lite lösgörande arbete vart hon gudarns fin. Jobbade mycket med galoppfattningarna. Hennes akilleshäl. De var riktigt bra idag!
Hon höll formen i många fattningar och om inte så hittade hon den efter ett tag. Problemet är att hon tappar bjudningen när jag sätter henne på rumpan i galoppen och bryter sedan av. Det lata stoet..
Detta ridpass var riktigt bra och Hon börjar verkligen inse att hon inte ska gå med huvudet i vädret och se ut som en lyktstolpe.
Det enda är att jag måste hitta DEN princess snabbare. Den princess med de underbara gångarterna, travökningarna, bakbensaktiviteten. Hon är så förbannat fin den ponnyn men innan vi ska ut på några dressyrbanor ska jag lära mig att hitta denna princess snabbare.
Älskar verkligen denna ponny! Hon har kapacitet att gå hur långt som helst i både dressyren och hoppningen! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0