Idag

Idag var alltså flytten till sörmon, jag red innan. Det gick både upp och ner. De första 15 minuterna var hon svår och slängde upp huvudet var tionde sekund samt så stannade hon. Jag vart himla förbannad på hennes dumheter. Senare blev hon sjukt fin. Finheten gick över i traven också och jag började med att checka av att hon lyssnade på skänkeln och halvhalterna. Senare provade jag skänkelvikningar hon bjöd inte riktigt framåt så det ska jag jobba med. Galoppfattningarna är som de är men det kommer snart. Galoppen får vi också jobba lite på då hon är lite lat och surar ihop när man går på med skänkeln. Efteråt spolade jag av henne och tvättade muggen, torkade av benen, på med transportskydd- grimma och lastade efter att alla saker var inpackade i transporten. Åkturen gick bra och hon landade väldigt snabbt efter hon fick gå in i sin nya (stora) box. Vi fick ju oturen att få stå bredvid en häst som sparkar väldigt åt sin boxgranne, han har sparkat sönder en boxvägg. Men han har som ett stort svart skynke för så att han inte ser princess så förhoppningsvis håller han sig lugn. Nu får vi se hur hon trivs på ridskolan (hon ska inte gå lektioner). Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0