Ang. Märkeshysterin

 
Vad är det med märkeshysterin nu i dagarna?
Allt ska vara Kingsland, Pikeur, Hv-polo, Dyon, Spooks, Jw, Catago m.m.
Alla dessa märken har en sak gemensamt, de är alla svindyra och "exlusiva". Man köper dessa saker för att vara unik. Men sanningen är att man blir unik om man rider runt med allt från hööks/börjes/gekås. Jag har fyra märkesschabrak och de är alla köpta på nedsatt pris. Ett Lamicell, ett Br, ett Tekna och ett Catago. Jag väntar även på ett Hv-Polo att ha som tävlingsschabrak.
Vissa i mitt stall rider runt med allt som är av ett dyrare märke. Detta tycker jag är helt sjukt! Jag lägger hellre mina pengar på träningar än märkersaker. Jag har inga problem med att ha på mig saker från bara hööks. Så länge de är någolunda fina. Jag har ingen dyr samshield hjälm, jag har en billigare från Lamicell. Jag har inga svindyra stövlar från Pioneer uan ett par från hööks. (De ska dock säljas för de är förstora)
Måga använder argumentet att märkessaker har bättre kvalitet, det behöver inte vara sant, jag har ett schabrak från hööks som jag köpte åt Baldi för X antal år sen och det har hållt sig jättebra, B-ponnyn i stallet fick "ärva" det. Det är lite urtvättat men fortfarande jättefint!
Tänk om mäniskor! Det är inte viktigt att köpa ett schabrak för över 1000 kr när det finns ett nästan likadant för en femtedel av priset med samma kvalitet, om inte bättre.
Det är lite lulligt skrivet men jag hoppas att ni förstår :) Här ser ni mitt BR-schabrak
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0