Äntligen vänder det!

Princess var jättefin idag! Hon stannade inte alls många gånger och var bättre inställd till arbete. Hon stannade till ett par gånger när hon tyckte att det blev allt för jobbigt.
Jag varvade mellan lättridning och nedsittningn för att hon inte skulle sura ihop helt.
Jag växlade också steglängd och mellan olika sidvärtesrörelser. Jag gjorde kanske öppna halva långsidan och sedan rakriktade jag och gjorde en travökning. Jag gjorde även som serpentiner på långsidan. En övning princess förra ägare tipsade om. Den är superbra! Om man är noggrann med att ställa ovh få med sig hela hästen så är det en väldigt lösgörande övning. Hon är verkligen mycket bättre i balans i ökningarna nu. Dock vill hon dra mig ur sadeln när hon får länga ordentligt.
Min teori är att hon blir snällare om hon får hoppa regelbundet då det är hennes favorit. Hon får ju också utlopp för sin energi då.
Vi måste dock jobba vidare på galoppen, hon måste bli mer självbärig.
mongoponny!

Kommentarer
Postat av: Hanna

sv: attans :/ synd att det inte var närmre ;)

Svar: Ja, det är så roligt att hjälpa till att fota! :)
pluttlarsson.blogg.se

2012-12-18 @ 00:44:51
URL: http://thirtyeight.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0