Matchen

Tänkte skriva här om dagens match. Ni som läser min blogg för hästinläggen kan ju bara bläddra förbi :)
Jag kan börja att säga att hallen var SJUKT varm då det hade varit SSL (Svenska Super Ligan) match innan och det var näst intill fullsatt då. Men det var ju lika för båda lagen
Matchen gick alltså 4-1 åt Gs86. Jag är ändå sjukt nöjd då vi spelade helt GRYMT! vi drog ner på tempot för dem när vi skulle och vi drog upp också.
Våran taktik i försvarsspelet var att stå och täcka. Låta dem krångla. De försöker snurra till det bakom mål och sedan när backarna går ut och stöter flikar de in och skjuter. Vi stog alltså och täckte, gick inte ut och stötte utan bara stog där. Då blev de frustrerade och fick inte igång sitt spel ordentligt. 
Gs är alltså för mig ett år äldre och för majoriteten i laget två år äldre. De vann sin klass i SM, de har även vunnit gothia innebandy två gånger, varbergscupen en gång m.m. Vi kom tvåa i våran SM klass, som var en under. 
De borde alltså ha vunnit med mycket mer men vi stog upp sjukt bra och vann sista perioden. Det tål att läggas till att matchen var 3x20. Vi är vana vid 3x15. 

2726869_large.jpg

En stor del av vårat lag. Två har slutat och sen har det kommit in två nya.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0