Tömkörning

Idag tömkörde jag princess för första gången. Enligt hennes förra ägare gick det inte att tömköra på rakt spår då hon vände hela tiden och det var sant. I början snurrade hon bara runt gång på gång. Men efter ca 20 minuter fattade hon vinken för att jag la yttertömmen runt rumpan på henne för att rama in mer. Jag jobbade henne i ca 30 minuter till, hennes hjärna gick på helvarv hela tiden och hon vart extra fundersam när vi bytte varv och jag gick över till andra sidan på henne.
Vi jobbade mest i skritt då poletten inte riktigt fallit ner än i traven och eftersom jag är sjuk bestämde jag mig för att ta det en annan gång.
Med detta har jag dragit slutsatsen att princess egentligen är väldigt smart även om hon inte alltid visar det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0