Jag får tacka Nike ;)

Om det inte vore för henne så skulle vi inte köpa ponny. Jag startade ju två tävlingar på Nike, en dressyr och en hopp. Dressyren gick helt okej, vi fick 61,4 tror jag. Det var vår andra tävling tillsammans. I början av juni startade jag en hoppning som gick åt helvette, hon vägrade hoppa på framhoppningen till att börja med. Sedan gick vi in på banan och jag var så himla arg på henne. Vi stoppade ut oss på andra hindret och jag bestämde mig för att göra en omstart, samma sak där. När jag kom ut från banan darrade jag i benen för att jag hade drivit så himla mycket. Jag mötte upp mina föräldrar vid transporten och pappa var argare än vad jag var, han sa att vi skulle göra korv av henne och köpa en egen ponny. Kan tillägga att Nike är lektionsponny och hon hamnade förmodligen på ridskolan för att hon är väldigt nervig och tittig och samt att hon inte hoppar på nya ställen. Jag tycker om henne ändå men jag förstår att hon inte kommer bli en tävlingsponny, inte enns på låg nivå för hon är i princip rädd för sin egen skugga. En bild på skithästen tagen från ridskolans hemsida då jag har rensat mobilen på bilder precis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0