Nu ska jag göra ett försök till åsiktsinlägg

Enjoy! Mobbing.. Det värsta som finns! En person ska inte behöva upprepade gånger få höra glåpord eller bli utfryst. Nu när jag tänker i efterhand så var jag mobbad när jag gick i ettan-trean, men jag vande mig och skakade av mig allt. Det blev lite som bloggarna, dom vänjer sig med att få elaka kommentarer och slutar helt enkelt bry sig. Jag förstår inte varför lärarna stoppade det, de såg och hörde men de sa inget. De valde att titta bort. Nu säger jag ifrån när det är något som jag inte vill höra eller se. Jag försöker mitt bästa för att säga ifrån, även när det är någon annan. INGEN SKA BLI MOBBAD! Ord kan göra ondare än fysiskt våld. Blir man slagen en gång så går det över ganska fort men ord kan sitta kvar otroligt länge. Tänk på det! En sak är när två personer som känner varandra väl kastar förolämpningar, jag och några av mina vänner håller på så. Ingen tar åt sig. Visserligen kan jag bara tala för mig själv men vad jag vet så tar ingen åt sig. Nog om det. Sen anonyma kommentarer ska jag inte ens börja på, ingen är anonym. Allt går att spåra. Så varför sitta där bakom datorskärmen och inte våga stå för dina ord? Jag lärde mig att om man inte har något snällt att säga så ska man vara tyst. Jag kommenterar aldrig elakt och jag skriver alltid i min blogg och mejl. Mobbing finns överallt och är lätt att stoppa till viss del. Säg ifrån, skriv tillbaka. Om det är allvarliga saker så lägg en polisanmälan. Om du blir mobbad, stå stark säg ifrån, prata med en vuxen. Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0