Dagens ridpass :)

Dagens ridpass på Jaccline var väldigt bra. Jag skrittade fram i 20 min varav 10 min var på kort tygel. Jag var noggrann med att hon hade den formen som jag ville.(för en månad sen "kunde" hon inte skritta på kort tygel, hon bara taktade) Det tog längre tid i vänster varv än höger för henne att hitta formen. Hon är ganska stel i det varvet. Tanten! I traven fokuserade jag också mycket på att hon inte skulle bli lång utan att hon skulle ha exakt den formen jag ville, hon kämpade på riktigt bra. Fast lilla tanten har ju inte så bra kondis så hon orkar inte så länge, när hon blev trött, när hon blir trött så försöker hon köra upp huvudet. Då är det bara att lägga in en paus då det inte är någon ide att bråka med henne.
Jag galopperade nästan inget, en fattning i varje varv för att stämma av att hon tog hjälperna då hon kan vara dålig på att ta hjälperna. Jag tänkte också jättemycket på att ha buren hand för att hjälpa henne lite. Det var en längre sammanfattning av passet.
Usch jag har inga färska bilder.. Får dra med mig någon som får ta kort snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0