Idag i stallet

Det började med att jag gick för att hämta hästen i hagen och möttes av en sjö, det hade regnat hela natten och brunnen funkar inte helt hundra. Jag möttes av en gnäggning från princess som hade lera upp till knäna. Men slangen funkar utmärkt så det gör inte mig så mycket. Sen hade hon mycket kul när jag tog in henne. Hon kastade sig hit och dit, tillslut stegrade hon sig och jag ryckte till snabbt som attan och sa till henne på skarpen. Hon blev alldeles förskräckt och visste inte vad hon skulle göra. Matte blir ju aldrig arg!!
Sen blev hon lite rädd när blåsten tog tag i tältduken och hoppade runt lite men det gör inte så mycket då hon alltid är noggran med att hålla sig så långt bort från mig som möjligt. En gång när vi var i tältet så tog jag framför henne och öppnade dörren då blev hon rädd men ville inte springa över mig så hon stog och trampade på stället och blåste upp sig. ;)
Uteritten gick bra men underlaget var inte det bästa på grund av regnet så det blev mest skritt och trav. Sen så hittade vi ett älgben på en av de vägarna vi utforskade. Inte så mysigt kanske.. Men det var bara att rida runt det.
Jag är hemkommen från innebandyträning för ett tag sen och slappar nu i soffan.
Kan dessutom säga att jag inväntar en design som en jättesnäll tjej gör åt mig! :D
hoppas att den blir bra och att den är färdig snart :)
Nu kommer lite bilder från dagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0