Mrs Medicott

Många bloggare har skrivit åsiktsinlägg om fb-gruppen rädda mrs. Medicott och nu tänkte jag haka på den trenden. 
Alla åsiktinlägg som jag har läst om detta ämne har haft samma åsikt, att alla väljer vad de lägger sina pengar på fast deras åsikt är att man hellre lägger pengarna på välgörenhet eller lägger undn dem.
Min åsikt är densamma. Tanken är verkligen jättefin men jag valde att lägga de 150:- på en nosgrimma till princess istället.
 
Många stora ryttare har blivit av med sina stjärnhästar. Edward Gal blev ju av med sin fina Totilas. Malin Baryard Johnsson blev av med Räven och fick därför stå över Os då Tornesh fick en senskada och Räven blev såld. Scandic är till salu. Tyvärr så gick ju även fina Hickstead bort tidigare iår. Ingen startade en insamling för dessa ryttare vad jag vet och de är enligt mig större än Sara Algotsson.
Många ryttare som inte rider på hög nivå blir ju också av med sina hästar av olika skäl. Sånt händer hela tiden och man får räkna med att risken finns att hästen blir såld när man själv inte står som ägare.
 
Man bli ju ändå glad när man ser hur mycket folk bryr sig! De vill verkligen hjälpa våran Silver-Sara! De har hittills fått in över 603 000 kr åt Sara och det är ju helt fantastiskt! Men tänk om de pengarna skulle gått åt cancerforskning eller liknande...
Som sagt tanken är fin och jag håller en tumme att de få ihop tillräckligt med pengar så att mrs. Meddicot fortfarande får stå under svenk flagg. Men som jag också sagt kommer jag inte att bidra med pengar.
Om du vill lägga pengar på detta så gå in på facebook och sök på rädda Mrs Medicott åt Sara Algotsson så hittar du alla uppgifter där.

Kommentarer
Postat av: Sara Åkerlund

jag håller med dig!

2012-11-03 @ 12:38:59
URL: http://stickorstay.webblogg.se/
Postat av: E

åh, vilken fin blogg!

kram<3

Svar: tack! :)
pluttlarsson.blogg.se

2012-11-03 @ 16:21:23
URL: http://poniiriders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0