Baldi Special

Det började med att jag la ut en annons om att jag ville bli medryttare på en ponny i augusti 2009 på en sida som tyvärr inte finns kvar. Fick svar mindre än ett dygn senare och vi åkte och provade honom. 
Jag gillade honom och det bestämde att jag skulle rida honom tre dagar i veckan när skolan började men fick komma när jag ville under sommarlovet.
Jag red honom mycket och lärde känna honomväldigt bra under tiden. Eftersom han har pålagringar på höger framkä så fick han inte hoppa men vi red dressyr och tuffade runt ute i skogen. 
I Januari 2010 tror jag det var så blev han halt, han hade låsningar i ryggen och länden och det var en hästkiropraktor ute ett par gånger. Jag fick anvisningar att jag skulle tömköra för att bygga upp hans muskler på nytt och efter det rida barbacka. Sagt och gjort, jag tömkörde för att bygga upp hans muskler i flera månader och jag fick faktiskt mycket beröm över mitt jobb. 
Jag red honom resten av året men som alla vet så växer man ju ur småponnys. Jag visste att sommaren 2011 skullebli våran sista sommar tillsammans och i september sålde hon som hade Baldi sin gård så att han var tvungen att flytta. 
Jag skulle kunna skriva i evigheter om denna ponny men då skulle ingen orka läsa inlägget så jag drog ner lite (LÄS: Mycket) på det så att inlägget skulle bli kortare men jag kan säga att Baldi är den bästa i hela världen och han är så sjukt snäll fast med glimten i ögat såklart! ;) 
Jag saknar våran tid tillsammans och om jag skulle få välja att Baldi skulle växa till en d-ponny och bli 10 år yngre så skulle jag lätt ta den chansen! 


Kommentarer
Postat av: Fanny ♥

Så fina bilder!

Svar: Tack! :D
pluttlarsson.blogg.se

2012-10-14 @ 13:41:28
URL: http://barbacka.blogg.se
Postat av: Frida

Vilka härliga bilder!:)

Svar: Tack! :)
pluttlarsson.blogg.se

2012-10-15 @ 14:51:27
URL: http://dressyrfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0