Husar

Sista sommaren med Baldi så red jag en jättehäst paralellt. Jag hoppade alltså direkt ner från lilla Baldi på 125 cm upp på Husar på ca 180 cm. En jättesnäll häst som man känner sig trygg på oavsett vad. Husar är tidigare stockholmsbo och stog i hovstallet och var en del av lumpens musik grej. Han kom alltså till Värmland ooch hade aldrig varit ute i en skog vad jag vet.
Han var dock lite för tung för mig då och jag orkade inte riktigt hålla ihop honom i dressyren tyvärr.
Kan lägga till att hans ägare berättade att han pappa har gått os i hoppning. Dock har inte han någon hopptalang alls, han kan helt enkelt inte hoppa ;)
Lägg märke till den "lilla" linslusen som är med på alla bilder ;)
Vem säger att gamla gubbar inte kan busa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0