idag red Clara påvärldens bästa prinsessa!

Idag red alltså Clara på världens bästa prinsessa och jag stog alltså på marken och fotade och hjälpte. Vi satte på martingalen för att Princess är som hon är och passar gärna på att test nya ryttarens förmågor att sitta kvar har jag märkt. Hon var lite bråkig till och från men summan av kardemumman är jag himla nöjd med hur prinsessan skötte sig. Hon bockade inte, hoppade inte och hon stack inte. Jag satt upp och tog fighten i vänstergaloppen då hon surade till ordentligt för Clara där. Med i skötte hon sig liiiite bättre men problemet löste sig i alla fall.
Här har Clara själv skrivit vad hon tyckte :)
Princess var ganska svår i början men efter ett tag kom jag på hur jag skulle göra. Höger galoppen var mycket bättre  än vänster för där sprang hon inte med huvet jätte högt och samlade fart.. I vänstern var det bara kaos och hon krånglade jätte mycket!
När jag travade av så hoppade hon upp, stuttsade, sprang as fort med huvet rakt upp..
Jag är väldigt nöjd med tanke på att det är andra gången jag satt på henne.
 
Detta är i stort sett alla bilder jag tog, man lär sig med tiden att ta i bra ögonblick, tog inga bilder medans hon bråkade. Jag tog dock bort alla suddiga bilder :)
Ibland önskar jag att jag kunde få lika fina bilder som jag själv tar ;)

Kommentarer
Postat av: Saga

Du får ju lika fina bilder som du tar nästan bättra!

Svar: Det är för att jag ställer själv in inställningarna när någon ska fota, sen ska man inte alltid ta allt så seriöst. Jag skämtade när jag skrev det :) skriv gärna din bloggadress eler mail, puss!
pluttlarsson.blogg.se

2012-10-12 @ 13:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0