Ridpasset idag

Detta inlägg skulle publiceras igår men det ville inte fungera
Idag var det som jag sagt ett par gånger intervallträning som stod på schemat, tog hoppsadeln så att jag skulle kunna stå upp i stigbyglarna ordentligt.
Red ju såklart fram först och då var hon ganska fin, lite stel men ändå rätt fin. Tänkte på samma sätt som igår i början, lång och låg och överdriven ställning för att stretcha ut och göra henne lösgjord. Detta gjordes såklart med mjuk hand och jag tvingade henne inte att ställa sig mer än hon ville.
På själva intervallträningen gjorde jag inte allt för hårt. Körde fyra rundor, två i varje varv med galoppera en låt vila en låt. Första gången ska man ju ta det lugnt och se hur mycket hästen orkar.
Sen en annan sak som är viktig att tänka på när man intervalltränar är att hästen ska vara i balans hela tiden. Annars kan du lika gärna låta den springa i hagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0