Ridsportfördomar del 2

Clara sa att det var bra det jag skrev om ridsportsördomar så jag gör ett till :)
Åter igen tänk på att detta bara är fördomar alltså inte min personliga åsikt om ämnet ;)
 
Dressyrryttaren:
Är hopprädd
använder Pikeur och inget annat
Samlar på schabrak och pannband
Rider helst inte ut
Får panik om hästen är bockar
äger inte en hoppsadel
 
Hoppryttaren:
Kan inte rida med långa läder
Rider aldrig ett rent dressyrpass
Flängrider gärna
Kingsland är det viktigaste i deras liv
Är slarvig i stallet
Rider på skarpa bett till vardags
 
Ponnypappan:
Kör, bär och betalar
Säger att ponnyn på banan är den finaste i tron om att det är deras
Vet inte hur man sadlar
Förstår inte varför allt är så dyrt
Hänger i cafeterian på tävling
Sitter kvar i bilen så länge som det går
 
Ponnyungen på dressyrbanan:
Börjar gråta om ponnyn inte vill kröka på nacken
Kan inte bedöma om ritten var bra innan de får se %
Skyller på domaren om % blir låg 
Ingen placering = sur på ponnyn hela veckan efter
Har ett schabrak med ponnyns namn inbroderat som tävlingsschabrak

Kommentarer
Postat av: Tussie & London - ridsport och foto

Hahah Gud så rätt du har! Dock, jag som är dressyrryttare äger en hoppsadel, fast jag är hopprädd, jag älskar att rida ut, men blir rädd om hästen bockar (bara när jag rider ut), jag har inget i märket Pikeur, Men jag samlar på schabrak, har dock bara två pannband (:

Svar: Fast det kasnke är fel att jag som hoppryttare älskar att rida i dressyrsadel och rider hellre i den än i hoppsadeln? ;)
pluttlarsson.blogg.se

2012-10-13 @ 21:15:17
URL: http://londonryttaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0