Helt euforisk!

Princess var helt sinnes fin idag!
Idag så red jag i tältet, det var ankiträningar samtidigt men jag fick vara kvar (jättesnällt). Började med att skritta fram läänge. Hon var väldigt hård i munnen i början så jag krävde snabba reaktioner av henne. La jag på skänkeln skulle hon svara direkt. Gjorde jag en halvhalt skulle hon stanna upp lite. Det resulterade i en sjukt lösgjord, lydig och fin princess.
Red i trav med inte jättehårda krav på rätt form men hon valde att gå i en avslappnad rund form ändå. Travade med lättridning i ca en kvart sedan satte jag mig ner och krävde mer av henne. Tänkte på samma sätt som i skritten och då kom hennes gångarter fram ordentligt. Jag valde att kräva att hon var i en kort hög form. Hon "grymtade" för att det var jobbigt för henne. Red igenom henne så i båda varven sedan gjorde jag lite längningar. När jag gjorde de så kollade Anki förvånat på prinsessan. Hon vart väl förvånad över att lilla ponnyn kunde länga traven sjukt bra. ;)
Galoppen behöver fortfarande jobb men det har blivit 100 ggr bättre!
Travade av i väldigt låg form och även här var hon mjuk som smör och lyssnade riktigt bra.
Lite bilder från efter passet, svettig ponny!
Önskar att detta pass hade blivit fotat! Det hade blivit så sjukt bra bilder!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3437023/images/2012/pic_50577a28e087c35b481c4489.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3437023/images/2012/pic_50577a27ddf2b3155c000718.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3437023/images/2012/pic_50577a2addf2b3158c0006a4.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0