Princess de senaste dagarna

Princess har varit sjukt fin de senaste tre dagarna. Pigg och explosiv men sjukt fin!
Allt har vridit till ett snäpp bättre, ökningarna är helt sinnes bra nu! Hon skjuter på bakifrån och länger med ryggen och frambenen kommer så fint.
Hon har gjort två perfekta galoppfattningar per pass. Bakifrån och upp lite med ryggen och håller formen. Sen att hon inte orkar hålla sig så beror ju på att hon knappt är dressyrjobbad innan.
När princess är så explosiv så har hon så sjukt fina gångarter men kan när som helst helt plötsligt sticka iväg i ett bock-anfall så man får alltid vara ett steg före. Det är inte alltid så lätt speciellt inte idag när jag hade friidrottsdag+innebandyträning en timme ock efter det red jag..
I alla fall, jag har börjat lära henne att rygga och det har gått förvånadsvärt bra! Visst släpper hon formen lite här och där men det kommer. Det. Jag fokuserar mest på är att hon ska vara avslappnad och förstå hjälpen.
Igår red jag med två storhästar i tältet. Det var rätt trångt. Idag var det med en liten ung b-ponny som får mig att längta tillbaka till tiden med Baldi.
Jag sa till henne att om jag inte visar hänsyn får hon säga till.
Jag vet känslan att vara minst. Jag har ju ridit med dressyrsnackarna och i princip skrämt slag på mini, oops. Även på balditiden red jag med i stort sett bara storhästar i ett litet ridhus. Men nu när jag har princess får jag lite mer respekt i ridhuset för att hon är lite oberäknelig.
Fick en kommentar att hon ser så lugn ut i stallet att man inte tror att hon är så pigg. Det var lite kul för att jag inte har tänkt på det. Men det är nog rätt sant.
Masserade ponnyn med anrika efter passet idag och stretchade med henne. Det hade jag nog också behövt...
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0