Dagens pass på Princess

Dagens ridpass var helt okej, det började med en ofokuserad liten ponny om sedan blev superfin för att sean sticka iväg i sken för att kranen i tältet började spruta precis när hon gick förbi. Jag förstår henne dock, till och med jag skvatt så in i helvette! Efter det var hon lite spänd men jag fick enne hyfsat avslappnad och avslutade sedan.
Jag jobbade mycket med övergångar och att hon ska änt på vad jag säger. Säger jag trav så ska det vara trav och säger jag galopp ska det vara det. Så enkelt är det och det var princess bara tvungen att acceptera.Hon blir så lyhörd och hon väntar verkligen på vad jag ska göra så att hon kan göra det. Det är så himla roligt!
Imorgon ska vi fokusera väldigt mycket på galoppen och hon ska både kunna ök och sen samla sig någorlunda. Hon är ju inte så stark i galoppen än.
1 maj är det hopptävling på Rudskogen. Jag är otroligt taggad! Jag ska ha nya hv-polo schabraket, marin luva och sen får vi se lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0