Duktiga mongon

 
Idag fick Clara hoppa Princes igen och denna gången tränade vi lite på linjer, både vanlig och bruten. Till Claras förskräckelse så tvingade jag henne att hoppa ett hinder med ett litet trähus under flera gånger (Princess tudsade lite efter första). När hon hade hoppat det sa hon "Jag hoppar INTE det där igen, jag vil inte åka i backen!" Då svarade jag att visst fan ska hon hoppa det igen (vad kan det ha legat på? 65 cm typ). Vi hoppade det huset på förra hoppträningen och då var del plantor och shit också. Men det är ju en känd faktor att hästarna tycker det blir lite roligtnär man sätter skräp under hindrena.
Vi slutade på 95 cm på linjen, jag hade inte riktigt koll på vad hindret låg på utan jag höjde bara lite allt eftersom och sen kollade jag i efterhand. Jag kollade inte för att Clara inte skulle få se hur högt det var, hon tyckte nog att det var lite äckligt när det blev högre eftersom det var andra gången hon hoppade princess. Men det gick superbra och dom fick till flera bra språng!
Sen hade vi lite hoppsällskap, Madde och Idor som hängde på i sista sekund. Alltid trevligt!
Mongo 1 och Mongo 2 var båda taggade innan passet! Hela Princess lyste upp när hon såg hindrena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0