Polen

Varninge för ganska långt inlägg med mycket bilder!
Jag har haft väldigt roligt under min resa. Vi åkte Onsdag den 27 mars klockan 11.00 ner mot Kalskrona. Med några stopp på vägen. Vi kom ner dit och åt middag och vid åtta åkte vi på båten. På båten var det typ vi och polska lastbilschaffisar. Det var lite läskigt ärligt talat.
Det var väckning klockan sex. Jag var väldigt trött för jag fick två timmars sömn ungefär. Det gungade ganska mycket.
Vi åkte mot koncentrationslägret Stutthof, mer om det+bilder i enskilt inlägg.
Efter besöket åkte vi mot gården vi skulle bo på. Vi fick se massa rliga hus på vägen. Vi stannade för lunch och toa under resan. Det var en riktigt lång resa, ca 7-8 timmar. Vi kom till gården vid sju på kvällen, åt middag och gick och la oss efter hand
huset+några av hästarna.
På morgonen snöade det så istället för att rida så åkte vi häst och vagn till en gård med djur som man kunde klappa på. Det var ganska misskött och detvar lite synd om djuren.
Resen av veckan så red vi olika länge och vi red igenom många små polska byar. Jag är fortfarande helt förstummad över hur trafiksäkra hästarna var. En stor lastbil susade förbi  i full fart och den enda raktionen som var var en liten vift på öronen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0