Nej nu har jag tröttnat

Skvallerbloggar har på senaste tiden skrivit väldigt mycket om Shirin (känd från PA3) och om att hon festar ganska mycket. De säger att hon ska vara en bra förebild åt barnen. 
Om det säger jag: Hon är vad jag vet arton år gammal alltså är hon vuxen och får göra i princip vad hon vill. Hon får festa och hon får tatuera sig. Det är hennes liv och hon bestämmer över det. Inte andra tjejer som sitter bakom dataskärmen. Om hon vill festa så låt henne göra det. Hon är ung och ska inte behöva ta ansvar för att tjejer på 11 bast ska börja festa. Om man väljer att ha en 18-19:åring som förebild så är man ganska korkad. 
 
Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om att Shirin festar. Det är hennes liv och hon får ta konsekvenserna som blir. Om hon vill festa varje helg och förstöra sin lever så låt henne! Det jag blir så himla irriterad över är att hästtjejer försöker sitta och tala om för Shirin vad hon ska göra och hur hon ska bete sig. 
Om alla skulle säga till mig att till exempel sluta med innebandyn så skulle jag inte göra det. Aldrig någonsin, så varför tror de då att de kan styra Shirin? 
 
Det är ju inte bara Shirin som det skrivs om i festämnet men det har varit mest om henne på senaste tiden. Jag kände bara att jag behövde skriva av mig lite. Om ni inte håller med mig så kommentera gärna din åsikt! alltid roligt att höra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0