Dressyren igår och hoppningen idag

Igår så red jag princess i ridhuset. Hon var ganska spänd men det var förståeligt. De lagade den stora porten vid A och dessutom var det en stor häst därinne och uppe på satt en ryttare som red väldigt hänsynslöst. Hon stängde in princess mellan väggen och sin häst flertalet gånger. Det som händer då är att princess kastar sig antingen framåt eller bakåt för att komma ur. Det kan ju bli farligt tillslut.
Jag är så förbannat trött på folk som inte följer ridhusreglerna.. 
 
Idag så hoppade vi på morgonen. Det var två och en halv övning. Först hoppade vi på en stor volt med ett hinder. Sedan gjorde vi samma sak fast med åttvolt. Till sist så hoppade vi ett hinder som stog vid a snett mot B, Gjorde sedan en volt och kom på ett hinder som stog mot portarna. Princess skötte sig ganska bra med tanke på att vi inte har hoppat på ett tag. Hon ville sticka iväg för mig på åttvolten. Då föreslog en tjej som heter Elin att vi skulle lägga en bom bakom hindret så hon var tvungen att fokusera på den också. Vips så skötte sig princess superbra! Vi hoppade verkligen inga höga hinder utan det var mest lydnad. :)
Längtar tills jag kan hoppa i padocken igen! 

Kommentarer
Postat av: Sabinas

OKej, men jag tror du nog var lite för ung ändå. Men hoppas du hittar någon som vill blogga med dig.

2013-01-13 @ 19:56:41
URL: http://smebacksflikka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0