Hår

Jag får ganska ofta komplimanger över mitt hår, att det är så bra kvalitet och att det är så fint. Många frågar vad min hemlighet är. Svaret är: Jag har ingen! Jag har aldrig färgat håret eller använt dyra produkter. 
Visserligen plattar jag sällan håret och när jag väl gör det använder jag värmeskydd. Jag har i och för sig håret i hästsvans nästan varje dag men det är för att jag inte gillar att ha hår i ansiktet. 
Men jag har använt lite saker de senate året som har gjort mitt hår ännu bättre men det har jag inte orkat att fortsätta med
  • Dra ner på gånger per vecka du tvättar håret. Schampoo sliter på håret. Man får stå ut med att ha fett hår de första veckorna men håret anpassar sig efter ett tag. Ju oftare man tvättar håret, desto större produktion av de skyddande fettet som håret producerar.
  • Borsta ALDRIG håret när det är blött. Håret är mycket skörare när det är blött. Ett tips är också att borsta nerifrån och upp, det är skonsammare mot håret.
  • Försök att inte platta, locka eller föna håret. Värmen sliter väldigt mycket på håret. Om du ska göra något av detta så använd värmeskydd.
  • Använd en hårinpackning en til två gånger i veckan. Det har positiv inverkan på håret och det slits inte lika snabbt
  • Sov med håret i en fläta, så trasslar det inte ihop sig medans du sover
  • Använd inte snoddar med metall på, hårsnorrar som är "ihopsmälta" sliter mindre på håret.
  • Om du har väldigt torrt hår kan du ha i ytterst lite body lotion i topparna, det återfuktar väldigt bra! OBS! Håret kan se fett ut efter!
  • Avsluta med att duscha med kallvatten, Hårstrået stänger sig då och blir starkare
Det är mina tips för att få starkt, hållbart hår. Du behöver inte använda alla dessa tipsen, det blir fortfarande bättre om du bara använder några. Om ni vill kan jag skriva ett inlägg om naglar också. Mina naglar är värdelösa och jag kämpar för att de ska bli bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0