Provocera?

Ska man eller ska man inte? Det är frågan.. En viss liten bloggare säger att det är "sååå 2011" att provocera. Nu är det början av 2013 och den lilla bloggaren provocerar fortfarande ganska mycket. Inte lika mycket som förr men ändå ganska mycket. Det finns både för och nackdelar med att provocera. Man hamnar högst upp på listorna och blir väldigt känd. MEN folk går bara in på bloggen för att bli provocerade och bloggaren i fråga får också väldigt mycket negativa kommentarer. Även om man inte erkänner det så gillar folk att bli provocerade och det är därför just de bloggarna som är i topp är där. De flesta av dem provocerar väldigt mycket och skriver väldigt oödmjukt. Det kanske inte ska stå i varje inlägg "ååh min häst/ponny är såååå fin!! Asså den kommer att gå såååå långt på banorna". Är det en fin häst så vet besökarna det.
Men sen finns ju de så kallade "experterna" som tycker att de skulle rida alla hästar bättre. De kritiserar mycket också. Är det konstruktiv kritik av kunniga personer så kan man lyssna. Men är det lilla Sara 12 år gammal som tävlar L:C i hoppning på sin c-ponny kanske man inte ska lyssna. Sen ska man ALLTID lyssna på sin tränare i första hand. Men är det så att någon säger att man kanske ska fundera på att inte välta handen kan man ju lyssna. För det är ju småsaker som inte ändrar ens ridning så mycket.. Nu tappade jag tråden lite, tillbaka till saken i fråga.
Jag personligen föredrar att följa bloggar som skriver ödmjukt och inte provocerar speciellt mycket. De bloggarna är roligast att läsa i längden och man kan faktiskt få ut något av de bloggarna. Ett exempel är Matilda Holmström som inte skriver i var och vartannat inlägg att Wanda som hennes häst heter är finast och bättre än alla. Hon skriver istället ödmjukt och att hon är så glad att ha Wanda. Att de har utvecklats sjukt mycket som ekipage. Hon sätter realistiska mål och vet vad hon pratar om, hon stressar inte upp i klasserna utan kan snarare gå upp och ner i klasser så att det ska passa dem som ekipage bäst. Har de en down period kanske hon väljer en lägre klass som känns lätt så att hon och Wanda ska känna att det är lätt. Sen att Wanda's tidigare ägare var Jessica Andersson som jag och min syster har tränat för ett par gånger är ju in
te illa. Man blir ju nästan lite stolt att en så fin häst har varit i Karlstad. ;)
Jag hoppas att Matilda och Wanda kan tävla i Värmland så att man kan se henne rida live. Kanske prata lite med henne om jag vågar gå fram. ;)
Några av de större bloggarna på bild, tryck på bilden för att komma till deras bloggar :)

301142_2386030050679_1248615376_2951019_7762234_n.jpg

Agnes-2.jpg

vvvv.jpg

strand.jpg


Kommentarer
Postat av: Sabina

Vissy kan vi göra det. Säg till när du lagt till mig och vilket nr du blev så lägger jag till dig sedan.

2013-01-08 @ 20:00:49
URL: http://smebacksflikka.blogg.se
Postat av: Emelie

Tack de samma och visst :)

2013-01-08 @ 20:14:23
URL: http://emeliepalmen.blogg.se
Postat av: Sabina

Okej, vad bra :) Följer dig nu och blev nr 7

2013-01-08 @ 20:36:31
URL: http://smebacksflikka.blogg.se
Postat av: Hanne

Jag håller med dig, men samtidigt kan det ju ändå vara bra att liksom stå upp för sig själv och sina hästar, inte bara vara ödmjuk för mycket för då kommer man inte någonstans vad det än gäller tror jag :)

Svar: Du har rätt, man måste ju stå upp för sin häst och för sig som ekipage. Men det gäller också att inte gå över en fin gräns där det blir för mycket, man tröttnar snabbt på sånt och börjar då bli provocerad och kanske skickar iväg en mindre trevlig kommentar. Jag har dock aldrig gjort det men jag känner att jag blir provocerad av en blogg dagligen, då slutar jag läsa den. Det blir bättre så i längden :)
pluttlarsson.blogg.se

2013-01-08 @ 22:36:07
URL: http://hannemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0